Wycieczka do Krakowa Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu
Redaktor: Furtek Elżbieta
01.06.2015.
krakow.jpg W dniu 28 maja 2015 roku uczniowie klasy IV, V i VI wraz ze swoimi wychowawcami, opiekunami udali się na wycieczkę do Krakowa. Miasto przywitało nas słoneczną pogodą. Zwiedzanie grodu Kraka rozpoczęliśmy od spaceru krakowskimi Plantami wzdłuż wystawy poświęconej św. Janowi Pawłowi II.  Na trasie wędrówki znalazły się: Pałac Biskupi, Uniwersytet Jagielloński, Barbakan, Brama Floriańska. Dalej ul. Floriańską podążyliśmy w kierunku Rynku, gdzie o godz. 10.00 rozległ się hejnał z Wieży Mariackiej. Na Rynku Głównym podziwialiśmy: Sukiennice, pomnik Adama Mickiewicza, Kościół Mariacki, Wieże Ratuszową oraz stylowe restauracje, urokliwe kawiarenki i krakowskie dorożki. Następnie Drogą Królewską udaliśmy się  na Wawel, gdzie zwiedziliśmy Katedrę oraz arkadowy dziedziniec Zamku. Ze Wzgórza Wawelskiego zobaczyliśmy Wisłę oraz panoramę na zachodnią część miasta. Na koniec spotkaliśmy się z legendarnym smokiem mieszkającym u podnóża wzgórza w jaskini zwanej Smoczą Jamą.
Z wyprawy w przeszłość powróciliśmy do teraźniejszości i pojechaliśmy do Ogrodu Zoologicznego. Tutaj największą atrakcją były zwierzęta z rozmaitych zakątków świata. Naszą uwagę przyciągnęły ,,długoszyjne” żyrafy, skoczne małpy, afrykańskie słonie, groźne lwy i tygrysy oraz liczne odmiany ptaków, gadów, płazów i ssaków.
Kolejnym punktem programu skierowanym  do najwytrwalszych turystów było zdobycie najwyższego kopca krakowskiego położonego w Lasku Wolskim. Kopiec Piłsudskiego znajduje się praktycznie w środku lasu, dlatego musieliśmy się nastawić na około 30 minutowy spacer (1,5 km) drogą asfaltową o sporym nachyleniu. Po drodze wsłuchiwaliśmy się w ciszę i ciekawe dźwięki wydawane przez zwierzęta w ZOO. Zdobycie kopca nie należało do łatwych wyzwań. Warto jednak przezwyciężyć wszelkie trudności oraz swoje słabości po to, aby pokonać kolejne ,,piętra” i stanąć na szczycie, który jest jednym z najpiękniejszych punktów widokowych Krakowa.
Z wycieczki wróciliśmy zmęczeni, ale pod wrażeniem starego Krakowa. Tutaj każdy przyjezdny może poczuć się jak podczas wyprawy w przeszłość. Bogata historia, zabytki, stylowe restauracje, niepowtarzalna atmosfera i różnorodność czynią to miasto wyjątkowym.
Zmieniony ( 01.06.2015. )

« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Pogoda

Zobacz jaka jest prognoza dla twojej okolicy.

Dzisiaj jest...

Dzisiaj jest: Niedziela
27 Maja 2018
Imieniny obchodzą
Beda, Izydor, Jan, Juliusz, Lucjan,
Magdalena, Radowit

Do końca roku zostało 219 dni.
Zodiak: Bliźnięta

Losowe zdjęcie

Sonda

W wolnych chwilach najczęściej...

Odwiedzili nas

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter