Wycieczka do Krakowa Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu
Redaktor: Lepak Stanisław
21.06.2018.

kraków.jpg W dniu 11 czerwca 2018 r. uczniowie SP w Różance wzięli wraz z opiekunami udział w wycieczce szkolnej do Krakowa. Wyjazd do dawnej stolicy Polski, miasta Papieża Jana Pawła II, wielu twórców kultury, polskich noblistów i świętych, miał charakter wycieczki historycznej i religijnej.

Zwiedzanie miasta zaczęliśmy od wzgórza wawelskiego. Zobaczyliśmy zamek na Wawelu i katedrę królewską, w której szczególną uwagę zwróciły konfesja św. Stanisława, czarny krucyfiks, św. Jadwigi Królowej, groby królów, kaplica Zygmuntowska i kaplica Wazów. Następnie udaliśmy się do stóp wzgórza, do Smoczej Jamy i pomnika smoka wawelskiego, gdzie mogliśmy również kupić pamiątki.

Potem przemaszerowaliśmy ulicą Grodzką do romańskiego kościoła św. Andrzeja z XII w., po drodze zwracając uwagę na arsenał Władysława IV, kościół św. Idziego i Collegium Iuridicum. Kolejnym obiektem zwiedzania był barokowy kościół św. Piotra i Pawła. Podziwialiśmy tę wspaniałą budowlę wzniesioną na wzór rzymskiego kościoła Il Gesu. W tej świątyni zeszliśmy do krypt, gdzie pochowani są m. in. ks. Piotr Skarga i Sławomir Mrożek. Następnie poszliśmy na ulicę Franciszkańską pod słynne okno papieskie w pałacu biskupów krakowskich. Zwiedziliśmy również kościół oo. Franciszkanów; tutaj mogliśmy zobaczyć surowe gotyckie wnętrze ze wspaniałymi witrażami Stanisława Wyspiańskiego. W tym kościele znajduje się również wierna kopia całunu turyńskiego oraz oznaczone tabliczką miejsce w przedostatniej ławce, gdzie zawsze siadał i modlił się Karol Wojtyła. Na koniec byliśmy w Collegium Maius i kościele św. Anny. Ta barokowa świątynia należy do jednej z najpiękniejszych nie tylko w Polsce, ale podobno w całej Europie. Tu znajduje się grób św. Jana z Kęt, profesora Akademii Krakowskiej. W samo południe dotarliśmy na Rynek. Tu po krótkiej przerwie na posiłek, znów mieliśmy okazję podziwiać architekturę krakowskiego Rynku z Sukiennicami i kościołem Mariackim.

Około godziny 14.00 pojechaliśmy do zoo, w którym spędziliśmy 2 godziny. Ostatnim punktem wycieczki był Kopiec Marszałka Piłsudskiego, z którego można podziwiać panoramę miasta. Niestety, był to już koniec naszej wycieczki. Kraków pożegnaliśmy około godziny 18.00, aby po 3 godzinach jazdy dotrzeć do domu.

Wycieczka dostarczyła nam wielu wrażeń i była dla nas niezapomnianą przygodą o wielu edukacyjnych i poznawczych walorach.

Zmieniony ( 21.06.2018. )

« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Pogoda

Zobacz jaka jest prognoza dla twojej okolicy.

Dzisiaj jest...

Dzisiaj jest: Sobota
15 Grudnia 2018
Imieniny obchodzą
Celina, Fortunata, Ignacy, Iga, Ignacja,
Żegota, Krystiana, Nina, Walerian,
Waleriana, Wolimir

Do końca roku zostało 17 dni.
Zodiak: Strzelec

Losowe zdjęcie

Sonda

W wolnych chwilach najczęściej...

Odwiedzili nas

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter